Faceți căutări pe acest blog

luni, 7 martie 2011

O PASIUNE...PRINTRE MULTE ALTELE!

Pentru ca momentan am terminat cu ceea ce inseamna cusut, m-am apucat de o alta tacaneala mai veche si anume...impletitul. Cochetam de mult cu pasiunea asta, dar sincer mai mult de un fular sau jumatate de pulover n-am reusit niciodata sa termin. Dar, cand bebe strumf era in burtica, am inceput eu cu manutele astea doua o paturica si pentru ca nu eram 100% convinsa ca bebe va fi un junior si nu o junioara (si intre noi fie vorba aveam in casa numai lana mov, alba si neagra) am improvizat. Surpriza a fost cand, cu vreo 2 saptamani inainte de-a veni pe lume gaza, am terminat si paturica. A mai ajutat si mama putin cu animalele marine (vertebrate si ne) pentru ca eu inca nu reusesc sa "dirijez" prea bine cu crosetul. Drept urmare, pot sa va incant si pe voi cu ce-a iesit!


PATURICA MARINA (mov, negru, alb)
Acum vine partea cea mai interesanta, pentru ca deja am avut si prima comanda de paturica, iar dupa ce-am treminat cu martisoarele m-am si apucat de treaba. Rezultatul e ceva mai jos, iar ca bonus am invatat sa fac si botosei*; asta ca sa fie set (in caz ca ies piciorusele afara de sub paturica :)) ENJOY!

PATURICA MARINA (verde, bleu, alb)

BOTOSEI

*In ceea ce priveste dulcele grai romanesc, stim deja ca moldoveanul, olteanul, ardeleanul, dobrogeanul si evident bucovineanul niciodata nu vor spune anumite cuvinte la fel. Bun...Acum nu vreau sa fiu rea, stiu ca si eu le mai incurc, regionalisme folosesc si eu, accentul din nou, dar cand spui "botosei" si ti se sare in cap ca ce sunt aia, ca se spune "totosei"!!  ei bine, dragul meu dobrogean (stii tu care esti) uite: BOTÓȘ2, botóși, s. m. (Fam.) Papuc de casă, de obicei confecționat din pânză sau din blană, asemănător cu gheata. (cf. magh. botos = încălțăminte [de casă] din pâslă < fr. botte) [et. MÉSZ] .
Acum ca am lamurit situatia despre ce anume am invatat eu sa impletesc, mult mai linistita si multumita de rezultatele actului meu de creatie, ma retrag la micul meu printisor care sigur sufera deja de "lipsa de afectiune" :))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu